Új Technológia Akkumulátorok Tartósságának Növelésére
Innováció az Elektromos Járművek Akkumulátorainak Fejlesztésében
A kutatók új megoldást hoztak létre. A technika javítja az EV akkumulátorok élettartamát. A teljesítmény megmarad töltés közben. Az aktív anyag a ciklusok alatt kitágul, majd összenyomódik. Ez kismértékű repedéseket okoz.
A Repedések Kialakulásának Megakadályozása
A hagyományos módszerek nem adnak alapot a probléma kezelésére. A kutatók nano bevonatot építettek. A bevonat rugalmas szerkezetet hoz létre. Többszálú szén nanocsöveket illesztenek az elektród felületére. Ezek a szálak elnyelik a feszültséget. Így csökken a repedések száma. Az elektród vastagsága kevés változik.
Kiváló Teljesítmény és Hosszú Élettartam
A kutatás az akkumulátor belsejében keletkező repedéseket csökkenti. A megoldás mindössze 0,5 wt%-os vezető anyagot tartalmaz. Ezzel kisebb a térfogat változás miatti ellenállás. Az energia sűrűség elérheti a 570 Wh/kg értéket. Még 1 000 ciklus után is a kapacitás 78%-át tartja meg.
Egyszerű Integráció és Tömeggyártás
A technika könnyen illeszkedik a meglévő gyártási folyamatokba. Ez gyors tömeggyártást tesz lehetővé. A fejlesztés áttörést hozhat a technológiában. Az új akkumulátorok hosszabb használatot biztosítanak. Ezek az eszközök meghaladják a jelenlegi modellek teljesítményét.
Kutatók és Támogatás
A csapatot Kyu-Young Park vezette a POSTECH Anyagtudományi és Mérnöki Tanszékén. A kutatásban részt vett a Samsung SDI, a Northwestern Egyetem és a Chung-Ang Egyetem is. Park szerint a módszer szabályozza a töltési- és lemerülési folyamat során bekövetkező változásokat. A technika számos iparágban alkalmazható, ahol anyagi tartósság lényeges.
A részletekről a „Enhancing Mechanical Resilience in Li-Ion Battery Cathodes with Nanoscale Elastic Framework Coatings” című cikk olvasható az ACS Nano folyóiratban.