A walesi buszmódosítás egyre hangsúlyosabb kérdés. Az üzleti vezetők észreveszik, hogy a javasolt változás nemcsak a közlekedést érinti. A gazdaság és a munkaerőpiac is beleszámít.
A walesi kormány összefut a Transport for Wales képviselőivel. Ők a régi rendszer helyett új megoldást kínálnak. A buszjáratok eddig piaci szereplők által működtek. Az új tervek szerint a helyi önkormányzatok, a központi testületek, a buszüzemeltetők, a Transport for Wales és a kormány egy csapatban dolgoznak. Egy közös hálózat, egységes menetrend, egy jegy várja az utasokat.
A Bus Services (Wales) Bill most jutott el a Senedd elé. A törvény célja, hogy egyszerre nyissa az utakat minden utazónak.
Naponta mintegy 190 000 buszos utazás történik Walesben. A busz fontos közlekedési forma. Ám a szolgáltatás nem mindig stabil. Ben Cottam, a Walesi Kisvállalkozások Szövetségének vezetője, mondta: a busz járatok gyakran késnek sőt, egyes esetekben elmaradnak.
Wrexham ipari negyedében a buszok futása gyenge. A helyi cégek panaszkodnak. Az emberek nem érnek be a munkahelyre az elhanyagolt menetrend miatt.
Sarah Bailey, a West Cheshire & North Wales Kereskedelmi Kamara vezetője, hangsúlyozza: a rendszer minden részét össze kell hangolni. Az ipari területek, például a Wrexham környéki terület, szoros kapcsolatban állnak a buszszolgáltatásokkal. A változás így elengedhetetlen.
Andrew Collis, a Moneypenny pénzügyi igazgatója, megosztotta: a közlekedési kapcsolatok reggel rosszkora utazást kínálnak. A legközelebbi megállóba alig érkezik két járat. Ez nehezíti a dolgozók reggeli indulását. A rossz menetrend miatt az emberek autóhoz nyúlva növelik a forgalmat.
Az új törvény 2026-ban lép életbe. Ken Skates, a közlekedésért felelős kabinettitkár, optimista marad. Elmondta: „A rendszernek változnia kell. Míg néhány járat jól működik, nem mindegyik.”
Segítsünk jobbá tenni a buszok rendszerét. Kérlek, oszd meg ezt az üzenetet olyan személlyel, akinek döntése van!