California kreatív gazdasága nem titok. Hollywood támogat, főiskolák támogatnak. Ipar nagy, számok mutatnak: kreatív gazdaság jelent munkahelyeket. Állam több mint 760 000 munkát tart, ami ötöd az USA kreatív pozícióinak.
Santa Monicában március 27-én bemutatták jelentést. Jelentés beszél filmről, zenéről, divatról és művészetről. Taner Osman, aki a Westwood Economics és a Tervező Associates alapítója, hangsúlyozza: Kalifornia vezet. Élők számára ez látható egy film premieren vagy egy művészeti eseményen.
Los Angelesben film és televízió ipar teremt 15 000 új munkát. Ez történik két nagy sztrájk után. Más területek nehezebb helyzetben. Kreatív gazdaság egészét nézve 0,9%-os csökkenés mutatkozik. Gyártás csökken, igény változik.
A vizuális és előadóművészetek esete emelkedik. Művészeti oktatás erős itt: Kalifornia ad több diplomát, mint máshol az országban. 2024-ben 1 208 pozíció jön létre a történetmeséléshez, miközben múzeumi munka is javul, bár 37 pozíciót csökkentettek.
Műkereskedők száma viszont kevesedik. Az elmúlt öt évben 273 munkalehetőség szűnt meg. Los Angelesben több galéria nyitva áll, de egy csendes műhely bezárása sokat mond a gazdasági állapotról.
Lakásárak magasak, így sokan hagyják el a várost. Kreatív ipar dolgozóinak átlagkeresete évente 191 000 dollár. Pénzek felnagyítják a problémákat; sokan továbbra is küzdenek a megélhetésért.
Kalifornia kreatív gazdasága zűrös, de változik. Dolgok alakulnak, nem mindenki elégedett az eredménnyel. Művész közösség tovább él; a gazdaság soha meg nem áll.