Az Egyesült Államok gazdaságát a csökkenés jellemzi. A pénztárcák szenvednek. A divatvilág ezt érzékeli. A nosztalgia és a biztonság iránti vágy visszatért. Az emberek visszahozzák a múlt stílusát. Ha kevés pénz marad, igyekeznek az életstílust fényűzőnek tartatni.
A Fendi új bemutatóján a modellek a múlt jeleit mutatták. A maximalista stílus erősen jelenik meg. A kisebb luxuscikkek mellett a régi ruhák is visszatérnek. Az 1980-as és 1990-es évtizedek ruhái trendivé válnak. A letisztult dizájnok háttérbe szorulnak. Nick Johnson, az Iowa-i divatfigura mondta: „A gazdaság hatással van a divatra.” Ebben a válságban a magas sarkú cipők és az oldalsó hajvágás is visszaköszön. A múlt hangulata megnyugtat és stílusos.
Ismerjük a "magas sarkú elméletet"? George Taylor először mondta ezt 1926-ban. Az elmélet globálisan mutat kapcsolódást. A divat és a gazdaság közel állnak egymáshoz. A gálák lassan újraindulnak. A maximalista tervek és a glamúr ismét virágoznak.
Mennyire nosztalgikus ez az időszak? Johnson elmondta, hogy a közösségi média erősíti a nosztalgiát. A TikTok és az Instagram közel hozza a minőséget és az anyagot. A régi ruhák vásárlása népszerű. A minőség nem változott az elmúlt 30 évben. A válság idején az emberek apró luxusokra figyelnek. Ha nem vehetsz egy drága Chanel táskát, kipróbálhatsz egy olcsó rúzst. Az érzés hasonló, és ez boldogságot hoz.
A rúzsok és az ajakbalzsamok a régi hangulatot keverik a modern fényűzéshez. Nem meglepő, ha sok új rúzs jelenik meg a piacon. Az emberek a hétköznapokon is szeretik a klasszikus formát. Ahogy a vásárlók újra felfedezik a múlt biztonságát, a divatipar is gyorsan reagál.
Az elavultnak tűnő stílusok hamarosan visszatérnek. A változás segít megőrizni a nyugalmat a gazdasági zűrzavarban. Mi lehet jobb, mint a divat által közvetített nosztalgia? Így a válság idején is megmarad egy kis régi-új fényűzés.