A COVID Hatása a Kaliforniai Oktatásra: Kevesebb Ceruza, Több Technológia
A COVID-19 járvány nagy változást hozott a kaliforniai iskolák életében. A tanulók és tanárok napjai mások lettek. Az írás és a papír helyett most digitális eszközök jelennek meg. Ezek az új módszerek új feladatokat és lehetőségeket teremtenek.
Az Iskolák Visszatérése
2021 tavaszán a diákok visszatértek az iskolákba. Egy éve otthon tanultak online. A tanulók között megjelent némi tudáshiány s elmagányosodás. A tanárok száma is csökkent, mert sokan nehézségekkel küzdöttek a fegyelmezés terén. Néhány tanár mégis úgy döntött, hogy személyes órákkal segítik a diákokat. Ők megmutatták, hogyan kell viselkedni az iskolában, és segítettek a társas kapcsolatok építésében.
A Technológia Fokozott Használata
Egy Brookings Intézet jelentés kimutatta, hogy a COVID-19 megváltoztatta a K-12-es oktatást. Az osztályteremben a technológia most erősebb szerepet kap. A diákok kevesebb időt hallgatnak előadásokat s több időt töltenek személyre szabott szoftverekkel. Brian Jacob, a jelentés egyik szerzője, elmondta, hogy a technika a pandémia óta jelentősen nőtt az órákon. Todd Shadbourne, egy hatodik osztályos tanár, azt mondta, hogy a technológia középpontba került az órákon. „Most már sokat használom az eszközöket az osztályban, és ez a napjuk része” – mondta.
A Technológia Hátrányai
A számítógépek használata nem hoz csak előnyöket. Kutatások mutatják, hogy a papíralapú olvasás jobb eredményeket hoz a szövegértésben. A diákok írása s helyesírása is romlott. Sok iskola most a gépekre támaszkodik. Carly Bresee, aki a különleges oktatásban dolgozik, mondta, hogy az osztályban ritkábban használnak papírt és ceruzát. Ez csökkenti az olvasás s hagyományos írás lehetőségét.
A Jövő Kihívásai
A tanárok most azon gondolkodnak, hogyan lehet az iskola részvételét javítani. Shadbourne megfigyelte, hogy egyes diákok úgy érzik, az iskolába járás nem kötelező. Az anyagok online elérhetők, s így a tanulás közösségi jellege csökken. A közös élmény megteremtése így sokkal nehezebb.
Szociális-Emocionális Támogatás
A tanárok az iskolák nyitása után több időt töltenek a diákokkal. A cél, hogy a tanulók szociális s érzelmi fejlődése jobb legyen. Bresee észrevette, hogy a különleges igényű diákok között több problémás viselkedést látnak. Emiatt a tanárok a közös játékokra s beszélgetésekre fordítanak több időt. Az erőfeszítések eredményeképpen a diákok viselkedése javult, s az iskola mindennapjai rendezettebbek lettek.
A kaliforniai iskolák most is változnak. A tanárok, diákok s szülők együtt dolgoznak azon, hogy a digitális módszerek s a hagyományos tanítás egyensúlyba kerüljön.